29 Haziran 2013 Cumartesi

İzlenilenler

 Kokurikozaka Kara (From Up On Poppy Hill)


Ne zamandır izlemek istediğim animeyi televizyonda görünce çok sevindim.Yine her Ghibli filmindeki gibi en çok sevdiğim şey çizimleri oldu.Animedeki mekanlarda dolaşmak istedim.Konu ise bir yerden sonra türk filmi gibi olsa da genel olarak sevdim ben.

1964 yılında Japonya olimpiyatları temsil edecektir ve bir modernleşme sürecine girilmiştir.
Shun ve sınıf arkadaşları eski klüp odalarını yıkılmaktan kurtarmak istemektedir.Ana karakterimiz Umi ve arkadaşları da klüp evinin kurtarılmasında onlara yardım ederler.Böylece Shun ve Umi arasında bir yakınlık meydana gelir.Fakat Shun geçmişini araştırmaya başladığında ortaya çıkanlar onların bu yakınlaşmasına engel olacaktır.

Müzik de her zamanki gibi çok güzel tabiii:






Kotonoha no Niwa (The Garden of Words)



Tumblrım Kotonoha no Niwa gifleriyle dolmuştu ve benim zamanım yoktu.Neyse ki dün sonunda izleyebildim.Makoto Shinkai'nin 5 centimeters Per Second'u çok sevmiştim.Kotonoha no Niwa çıkmadan önce tumblrda posterini görünce yine görüntüler mükemmel olacak diye düşündüm ki gerçekten öyleydi.İzlerken nereye bakacağımı şaşırdım.Konusu ise şöyle;

15 yaşındaki Takao'nun hayali ayakkabı tasarımcısı olmaktır.Yağmurlu günlerden okulu ekip,Japon tarzı bir bahçede (ya da park mı denir bilemedim) oturup ayakkabı çizimi yapmaktadır.Bir gün orada, ondan yaşça büyük,gizemli bir kadın olan Yukino ile karşılaşır.O günden sonra aralarında bir zaman kararlaştırmasalar da yağmurlu günlerde o bahçede buluşurlar...

Açıkcası ben 5 centimeters Per Second daha çok sevmiştim.Konu bütünlüğü ve anlatımı daha iyiydi bence. Gerçi Kotonoha no Niwa'da konu bile olmasa yağmur damlalarının düşüşünü oturup izlerdim.46 dakikalık süresi de tam yerindeydi.Daha uzun yapsalardı konu dağılırdı diye düşünüyorum.5 centimeters Per Second'u sevdiyseniz mutlaka izleyin.Ben de biraz zaman geçsin tekrar izleyeceğim.

ve gifler ^_^




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder