30 Eylül 2013 Pazartesi

Momo e no Tegami (Momo'ya Mektup)

 

Momo,babasının ölümünden sonra annesi ile beraber büyük şehirden küçük bir ada kasabasına taşınır.Tabi bu yeni çevreye alışmakta oldukça güçlük çeker.Bir yandan da ölmeden önce babasıyla yaptığı tartışmadan pişmanlık duyar.Babasından ona, üzerinde sadece "Momo'ya" yazan yarım kalmış bir mektup kalmıştır ve Momo bu mektubun devamını çok merak eder.Bir gün,kaldığı evin çatı arasında bulduğu eski bir kitabı açmasıyla,gerçek dışı olaylar gerçekleşmeye başlar...

Momo e no Tegami'nin tumblrda bir gifini gördüğümde bunu izlemeliyim demiştim.Filmle ilgili yorumları okuduğumda Miyazaki filmlerini sevenler bunu da severler diye söylenmiş.Ben de öyle düşünüyorum.Çizimleri,karakterleri,gerçek hayatla gerçek dışı olanın beraber anlatılmasını çok beğendim.Bir yandan komik bir yandan da birazcık hüzünlü olan animelerdendi.


Filmde en sevdiğim şey ise üç çirkin ama sevimli yokai; (Japon mitlerinde bir çeşit ruh,gerçek dışı yaratık) Iwa,Kawa ve Name oldu.Bazı sahnelerde oldukça güldüm.Siz de izlerseniz böyle yokai arkadaşlarınız olsun isteyebilirsiniz.

1 yorum: