5 Temmuz 2012 Perşembe

Notre Dame De Paris Müzikali


Ne zamandır çok sevdiğim efsane müzikal Notre Dame De Paris ile ilgili yazı yazacağım.Hazır tatilken bunu da aradan çıkartıyım.

Notre Dame De Paris Victor Hugo'nın romanından esinlenerek yazılmış bir müzikaldir.Romanı okuduysanız veya konuya aşinaysanız bilirsiniz.(Ki ben müzikali seyrettikten sonra romanı okudum.) Korkunç görünüşlü ama iyi yürekli Quasimodo, Subay Phoebus ve Rahip Frollo'nun güzel çingene kızı Esmeralda'ya olan aşkları ve kaderin belirlediği yaşamlarını anlatır kısaca.En ünlü şarkısı da çoğu kişinin bildiği "Belle" dir.

Müzikal konusuyla,şarkılarıyla ve oyuncularıyla beraber çok etkileyicidir benim için.Ayrıca muhteşem sesli insanları da bir araya getirmiştir.Bir kere bile mi detone olunmaz yani? (Bakınız.) Bu yüzden izlerken orada olan insanları hep kıskanıyorum.Keşke benim de böyle bir şansım olsaydı.Sonunda ağlayarak çıkardım herhalde müzikalden.^_^

Bu hikayede beni en etkileyen karakter içinde yaşadığı çatışmayla Rahip Frollo'dur.Bir de bu karakter Daniel Lavoie gibi biri tarafından oynanınca! Kimse pek bilmez ama benim için dünyanın en iyi sesli adamlarından biridir kendisi.Ondan başkası da onun müzikalde söylediği şarkıları onun kadar iyi söyleyemez.Onun gibi oynayamaz.Sayesinde Fransızcayı seveceğim neredeyse.

Karakterden biraz bahsedersek; Frollo rahip olmasının getirdiği baskılar ve Esmeralda'yı gördüğünde yaşadığı duygular arasında sıkışıp kalır.Böylece ona seslenir "Tu Vas Me Detruire" yani: "Beni yok edeceksin."





Son olarak bu kayıt da 2010 yılından.Daniel Lavoie piyanoyla Belle'den bir kısım söyleyip,Tu Vas Me Detruire'ye geçiyor.1949 doğumlu bu adama maşallah diyorum ve bu konuyu kapatıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder