18 Ağustos 2012 Cumartesi

Kıyamet Gösterisi'nden Notlar


Çok merak edip aldığım kitabı bitirdim sonunda.Terry Pratchett'ı hiç okumamıştım.Neil Gaiman'a ise hayranım!İkisinin yazdığı kitap da eğlenceli olmuş.Biraz karışık gidiyor ama sıkılmadan okudum.Bazı esprileri daha iyi anlamak için orijinal dilinde okunması gerekli diye düşünüyorum.Belki sonra onu da alır okurum.Bu arada favori Gaiman kitabım "Neverwhere".






"Tarihteki pek çok zafer ve trajedinin insanların özünde iyi ya da kötü olmasından değil,insan olmasından kaynaklandığını bilmek,insanları anlamaya yardımcı olacaktır."

"Meselenin özü,hakiki iyilik de hakiki kötülük de insan zihninin içindeydi."

"Neden insanları doğuştan meraklı yaratıp sonra da yasak meyvenin üzerine kocaman yanıp sönen neon ışıklı bir işaret koyarak 'işte bu yasak meyve!' dersin ki?"

"Korsanlar, kovboylar, uzaylılar falan hakkında okuyarak büyüyorsun ve tam dünyanın harika şeylerle dolu olduğunu düşünmeye başladığında sana yalnızca ölü balinalar, kesilmiş ormanlar ve milyonlarca sene boyunca gitmeyecek nükleer atıklar olduğunu söylüyorlar.Bana sorarsanız büyümeye bile değmez." 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder