28 Aralık 2012 Cuma

"The new day's begun"


-Bu sene ne yaptım diye baktığımda Japonca kursuna iyi ki başlamışım diyorum.Yoksa sıkıntıdan patlayacaktım! Kursla beraber kültürüne ilgi duyduğum,sevdiğim bir ülkenin  dilini öğrenmeye başladım,yeni insanlar tanıdım,hatta dünyanın en yemek seçen insanlarından biri olmama rağmen Japon yemeklerinden yedim.(ama sevemedim.) Yıllardır neredeyse öğlen uyanıp okula gece giden ben,sabahın yedisinde kalkıp her hafta sonu yollara düştüm.Sevdiğim bir şey için çabalamak beni mutlu etti.

-Burayı okuyup Japonca öğrenmek isteyen birileri varsa yeni olmama rağmen fikirlerimi söyleyeyim hemen.Japonca benim kulağıma çok hoş gelen bir dildi.Bu yüzden öğrenirken zevk alıyorum.Yani seviyorsanız size de eğlenceli gelecektir.Dil bilgisi açısından o kadar zor değil ama alfabe konusunda baya zorluyor.Çünkü Hiragana,Katakana ve Kanji olmak üzere üç tane alfabe kullanıyorlar -_-'  Hiragana'yı öğrenirken nasıl aklımda kalacak bunlar diye düşünmüştüm ama tabloyu tekrar tekrar yazarak,kelime ezberleyerek ve derste okuyarak ezberledim.Katakanayı henüz tam öğrendiğimi söyleyemem.Hiragana'dan daha zor geldi.Asıl zor olana yani Kanji'ye ise ileriki kurda geçeceğiz.Bakalım neler olacak.

-Bu sene de moralim bozuk olduğu zaman müzikler,animeler ve kitaplar bana yardımcı oldu.Hep bir şeyler yazmak isteyen biri oldum.Ne yazsam beğenmiyordum ama Neil Gaiman bana ilham verdi.Yazar olmaya başlamak için en iyi yol sorulduğunda sadece "Yazmak" cevabını vermişti.Ben de öyle yapmaya çalıştım.
Onun daha önceden yazdığı güzel yeni yıl mesajını da buraya ekliyeyim.




-Bir de şu şarkı.

2 yorum:

  1. japoncaya benim de çok ilgim var. çok fazla karışık gibi duruyor ama, insanları, kültürü o kadar ilgimi çekiyor ki, zorluğunu unutup başlayasım geliyor :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alfabesi karışık cidden ama onun dışında o kadar da zor değil sevince daha kolay öğreniliyor:)Gerçi ben de daha ikinci kurdayım kanjilere geçince zorlanacağım heralde.

      Sil