28 Ekim 2013 Pazartesi

Watamote (Watashi ga Motenai no wa Dou Kangaete mo Omaera ga Warui!)


Watamote,izlediğim yeni animeler arasından en sevdiğim oldu.Destan gibi uzun isminin anlamı ise şöyle: "Neresinden bakarsam bakayım popüler olmamamın sebebi sizsiniz!" 

Kısaca konusu;

Kuroki Tomoko içe kapanık ve utangaç bir kızdır.Lise hayatında bir çok arkadaşı olacağını düşünse de çoğu zaman başka insanlarla konuşmakta güçlük çekmesi bunu oldukça zorlaştırır.Ortaokuldayken onunla konuşan altı erkek (ki bu konuşmalar "sıradaki ders nedir?" gibidir.) olduğuna göre erkeklerle ilgili yeterli tecrübesi olduğunu düşünür.Fakat gerçek hayat oynadığı otome oyunlarındaki gibi değildir.Lise hayatında popüler olacağı ve bir erkek arkadaşı olacağıyla ilgili hayalleri pek de umduğu gibi gitmez.




Bu animeyi çok sevmemin sebeplerinden biri ana karakteri.Çünkü ben de okul hayatımda popüler olmayan,sessiz,garip kızdım.Bu açıdan Kuroki''yi kendime yakın buldum.Özellikle bir yandan arkadaşları olmasını isterken,bir yandan da sınıfa ait olmadığını düşünmesi ve insanlardan kaçarak bir yerde kendi başına yemek yediği sahnelerde "aynı ben!" şeklinde tepkiler verdim.Utangaç ve sosyal açıdan zayıf bir insan olmanın zorluklarını onunla beraber yaşadım.Kuroki'nin, hayatını oyun oynayarak,internette gezinerek ve uyuyarak geçirirken "hiçbir şey yapmadım,bir şeyler yapmalıyım" psikolojisini de anlayabiliyorum.

Bunlar dışında Kuroki'nin hayal dünyası ve iç sesiyle anime gerçekten çok komik.Zaten olaylar genellikle onun etrafında dönüyor.Arada erkek kardeşi ile diyalogları ve tek arkadaşı Naruse Yuu 'nun olduğu bölümler var.(Bu arada Yuu da tam da eskiden tanıdığınız ama sonra çok değişen ve kendinizi ben niye değişmiyorum diye sorgulamanıza sebep olan arkadaşlar gibi.)

Animedeki bazı trajikomik olaylara üzülsem de ben çok eğlenerek izledim.Kısacası Kuroki iç dünyasında çok eğlenceli bir karakter,onun popüler olmamasının sebebi bence sizsiniz! 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder