2 Eylül 2015 Çarşamba

Japonya 6 (bol fotoğraflı Kamakura)

En uzun süreli gezimizi Kamakura'da yaptık.O gün bize rehberlik edecek Japon arkadaşımla Shinjuku istasyonunda bir yerde buluşmak üzere anlaşmıştık ama birbirimizi bulmamız biraz vakit aldı çünkü orası labirent gibi bir yer! (haritaya bakın) Kaç tane çıkışı var bilmiyorum bile ama neredeyse her gittiğimde o istasyonda kaybolmak hobim olmuştu. Orada çalışanları cidden tebrik etmek istiyorum! O kadar karışık bir yerde nasıl sorduğum yer nerede biliyorlar insan gerçekten hayret ediyor.

Kamakura'ya gittiğimde ilk dikkatimi çeken şey Türk restoranı oldu.İstasyondan çıkıp biraz yürüdüğünüzde hemen Türk bayrağını görebilirsiniz.Japon arkadaşım Türk restoranında yiyelim deyince oraya gittik ve pide yeyip çay içtik.Japonya'da bunu yapmak değişik bir durumdu.Türk lirasıyla 10 lira civarında olan çayı da ikram ettiler sağ olsunlar.


Bu restoranın altında da çok tatlı bir dükkan vardı.Her şeyi almak isteyip kendimi durdurmak zorunda olduğum zamanlarda birini yaşadım! (Zaten  Japonya yolculuğumda en çok aldığım şeyler de Ghibli ürünleri olmuş.)








Amacım bir tane Totoro'mun olmasıydı ama bunları da alıp oradan uzaklaştım. Şimdi masamın üzerindeki rafta benimleler, mutluyum ama keşke kupalardan da alsaydım diyorum.Kışın kahve içip Joe Hisaishi dinlerken yeterince üzgün olmam yetmiyormuş gibi eeey Japonya diye hüzünlenirdim.

Kamakura'da gittiğimiz tapınak çok güzeldi! İsmi de Tsurugaoka Hachimangu!ymuş.(ismi uzun olduğu için unutmuşum) Şööyle;






O gün hava cidden çok sıcaktı ve Türkiye ile karşılaştırırsam Japonya'nın yaz havası kat kat daha nemli diyebilirim.Durduğunuz yerde başınızdan ter damlayabilir yani öyle.Bu yüzden yolculuğumuz boyunca en çok kullandığımız kelimeler "atsui (sıcak)" ve "suzushii (serin) di. Klimalı bir ortama girdiğimde yaya yaya suzushiiiiiii demeyi bile özledim. (Gezimizden sonra Japon arkadaşım da o gün çok "atsui" dedim galiba kusura bakma dedi haha.)

Tsurugaoka Hachimangu'dan sonra bambu bahçesiyle (öyle mi denir bilemedim) ünlü Hokokuji Tapınağı'na gittik.Huzurlu bir yerdi.Bir süre oturup Japon bahçesine bile baktık.






Burada Japon teyzelerin elleriyle hazırladığı matchadan (yeşil çay) içtik ki Belgin de ben de tadının balık gibi (ya da yosun?) olduğunu düşünüyoruz.Japon arkadaşım nasıl tadı diye sorduğunda ben "fish juice" deyince "fish juice?????!!!" diye şaşırdı iyice.Ondan sonra hangi Japon'a bunu söylesek bizimle dalga geçti. Şundan içersiniz lütfen buraya bir yorum bırakın.Balık gibi ya da yosun gibi tadı var ya bizimle niye alay ediyorsunuz! 


Bunlar koruyucu melekmiş.Çok sevmiştim ben.

Oradan sonra Büyük Buddha'ya gitmek üzere otobüse bindik.Hatırladığım kadarıyla çok da uzun sürmedi.Biz biraz geç gittiğimiz için Büyük Buddha'nın içini göremedik ama dıştan çok etkileyiciydi bence.



Son olarak da yürüyerek sahile indik ve biraz orada durup etrafı izledik. (Bizim Japonya'da yapmak istediğimiz ama yapamadığımız şeylerden biri de sahile gidip yüzmekti.Görmüş olduk hiç yoktan.) Fakat orada fotoğraf değil video çekmişim ama bildiğiniz halk plajı gibi bir yerdi.





Sahilden sonra geri dönmek için otobüsle istasyona gittik.Oldukça kalabalık otobüste bir tane yaşlı teyze yanındaki dar yeri gösterip "zayıf olduğun için oturabilirsin" dedi.Çok tatlı,çok güler yüzlüydü.İnerken de "sayonara,ki o tsukete ne!" (hoşçakal,kendine iyi bak) dedi canım ya. (Böyle insanlardan sonra Türkiye'de otobüse binmek için omuz atan teyzeler beni deli ediyor.) 

İstasyonun oralardaki bir yerden hep yemek istediğim taiyakiden aldım ve çok sevdim.Yarı uykulu halde iki katlı trenle (rahattı) de geri döndük.O gün ne gezmişiz cidden fotoğrafları yüklerken tekrar yoruldum.


to be continued...

2 yorum:

  1. Agladim yine dksbsjdjs ya cok guzel buralari gezebilmen :::)
    Cay konusuna gelince, bize de ilk kokladigimizda ve ictigimizde kina ve yosun karisimi bi sey gibi gelmisti. Igrenc gelmisti ama sensei nasil? Diye sorunca oishii :))))))) demek zorunda kalmistik. Ve artik maccha icmek istiyoruuum moduna bile giriyorum. Her hafta icince cok alisiyosun cunku aradigim bi tat oldu :3 Bi de yaninda kekimsi tatlilarla daha guzel gidiyo, o sekerler bi degisik :'D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de "resmen Japonya'da geziyorummmm" olmuştum yine shdgdsf Ay evet resmen kına ve yosun. haha demek ki benim de bir kaç kere daha içmem lazım belki o zaman severim.Biz mevlana şekeri tadında diye düşündük o şekerleri yeyince :D

      Sil